En els últims anys la tecnologia ha posat a la nostra disposició tota una sèria de recursos pre comunicar-nos i compartir informació a distància, de menera instantania o a través de videos i presentacions penjades a la xarxa.
L'Escreentoaster, per exemple, és un progama que podem trobar de manera gratuita a la xarxa i que ens permet realitzar videos on hi podem inclure subtitols, a més també ho podem fer en videos ja creats.
En una aula ens seria de gran utilitat en classes d'anglès o altres idiomes, per a alumnes que no parlin la llengua curricular o per poder utilitzar videos ja creats que estiguin en idioma estranger.
Els Podcast, per la seva part, són gravacions de so que podem utilitzar. Tant podem trobar lliçons d'anglès, com cançons, com programes musicals.
Marcadors socials: els marcadors socials són pàgines web que ens permeten emmagatzemar el nostre historial d'adreces i links que vulguem. És molt senzill d'utilitzar i actual. Tant podem arxivar, com organitzar, com compartir.
Les adreces poden ser etiquetades de manera que ràpidament es puguin localitzar, encara que en això hi podem trobar algun incovenient. Un punt negatiu és que no hi ha una regulació de les etiques i per tant hi poden haver confusions en les recerques si l'etiqueta no s'adequa al contingut de l'enllaç. Un altre punt negatiu que podriem trobar és el fet que no hi ha jerarquia en les etiquetes, per tant no hi ha possibilitat que una etiqueta general et porti cap a una altra de més concreta, cosa que crec que facilitria molt les cerques.
Tot i en això és una bona eina per a que alumnes d'un mateix curs o grup-classe comparteixin les seves adreces preferides.
Una altra manera que trobem de comunicació són els Microbbloggings, aquests són pàgines web que permeten publicar missatges web per a que puguin ser llegits i contestats per altres usuaris de la web. L'accessibilitat als missatges pot ser restringida a un grup d'usuaris concrets.
Amb aquesta eina hi podria haver un feedbac entre pares i mares i els docents del centre, ja que es podrien comunicar fàcilment, sempre disposant d'Internet, i estar al dia de tot el que passa a l'escola.
Aquest tipus de comunicació també seria possible a través d'un bloc on l'equip docent del centre penjaria entrades i els pares i mares podrien fer comentaris. Encara que trobariem diverses diferencies com ara que en el Microblogging els pares, mares i tutors legals poden crear missatges i en el bloc, si no tenen les dades, no poden fer res més que comentaris sobre publicacions ja fetes. Un dels més utilitzats i coneguts és el Twiteer.
Tots aquests recursos han facilitat molt el treball dels docents pel que fa a la relació amb les families i tutors legals. Ja no és necessari haver de concretar cites per trobar-se cara a cara ja que sol ser molt complicat per la incompatibilitat d'horaris.
Exemples de marcadors socials:
del.icio.us
wikiole
Exemple de podcast:
Podcast-es
No hay comentarios:
Publicar un comentario